SV Losser is kampioen. Met een 4-0 overwinning in de beslissende wedstrijd promoveert de club naar de eerste klasse, een prestatie die voorzitter Sander nog wat onwerkelijk voorkomt. “Uniek in de geschiedenis van Losser”, noemt hij het langs de lijn. “Eerste klasse halen met een fusieclub vanuit 2022.”
Lang spannend was het niet. Losser kwam op voorsprong en gaf die niet meer weg. “De winst zat de hele wedstrijd al in de lucht”, klonk het op het veld, “maar dat laatste beetje heb je toch nodig.” Aan de overkant bleef het stil. Van de tegenstander was nauwelijks iemand te horen.
Opvallend is de jonge ploeg waarmee de club dit voor elkaar kreeg. De gemiddelde leeftijd ligt rond de twintig jaar. “Er zit nog heel veel rek in”, aldus de technische staf. “De jongens doen nu veel ervaring op. Vol vertrouwen op naar de eerste klasse.”
Het kampioenschap valt samen met een nieuwe fase voor de club. Volgend jaar start de bouw van een nieuwe kantine, die eind 2027 klaar moet zijn. Het wordt een multifunctioneel complex waar volgens het bestuur het hele dorp gebruik van kan maken, niet alleen de voetbal.
Eerst werd er gevierd. “Even laten bezinken”, zei een van de spelers, “en dan gaan we vanavond los.”

